• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Протидія булінгу

Шановні батьки!

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»


Булінг (цькування) - це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.

Типові ознаки булінгу (цькування) такі:
· систематичність (повторюваність) діяння;
· наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
· дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
Дошкільний навчальний заклад №606
на 2023 навчальний рік

N° з/п Заходи Термін проведення Відповідальні
Нормативно-правове забезпечення, контроль
1 Поповнити нормативно-правову базу щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу (цькуванню). протягом року Директор В. Чудік
2 Невідкладно інформувати, у разі виявлення випадку булінгу (цькуванню), відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». у разі виявлення випадку Директор В. Чудік
3 Здійснювати контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). протягом року Директор В. Чудік
Робота з педагогами та колективом
1 Провести ознайомлення працівників закладу дошкільної освіти з нормативними документами, щодо профілактики булініу (цькуванню), протидії торгівлі людьми. січень Директор В. Чудік
2 Поповнювати інформаційними матеріалами папку «Протидія боулінгу» січень– травень Вихователь- методист Л. Дяченко
3 Провести консультацію «Як розв’язати конфліктну ситуацію між дітьми». січень Вихователь- методист Л. Дяченко
4 Проводити інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу у координації із службами у справах дітей, підрозділами органів Національної поліції України, громадськими організаціями тощо. лютий Директор В.Чудік, вихователь- методист Л.Дяченко
Робота з дітьми
1 Провести тематичні дні: «Ти людина, значить, маєш права» «Всі ми - різні, всі ми- рівні!» 07.02.2023 01.03.2023 Вихователі
2 Проводити ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків між дітьми. постійно Вихователі
3 Сприяти створенню морально-безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії під час занять, прогулянок, ігрової діяльності. постійно Вихователі
4 Проводити бесіди з вихованцями з морально- етичного виховання, захисту прав та інтересів дітей. протягом року Вихователі
5 Організувати та провести тиждень права «Знай свої права дитино». з 06.03.2023 по 10.03.2023 Вихователі
6 Провести виставку дитячих робіт на тему «Дитина – неповторна особистість». квітень Вихователі
Робота з батьками
1 Проводити лекторій правових знань щодо роз’яснення батькам норм сучасного законодавства в галузі охорони дитинства. протягом року Директор В.Чудік , вихователь- методист Л.Дяченко, вихователі
2 Проводити освітню роботу з батьками та законними представниками дітей з питань профілактики насильства, булінгу, формування ненасильницької моделі поведінки та вирішення конфліктів мирним шляхом. протягом року
3 Поповнити інформаційний стенд для батьків матеріалами за правовою тематикою. січень Вихователь- методист Л.Дяченко
4 Проводити консультації для батьків на теми: - «Протидія булінгу в дитячому колективі», - «Стоп насильству в сім’ї». Січень- травень Директор В.Чудік, Вихователь – методист
5 Розміщувати матеріали на сайті закладу дошкільної освіти на сторінці «Запобігання та протидія булінгу». протягом року Вихователь- методист Л.Дяченко

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ
(З ДОТРИМАННЯМ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ)
ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)
В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

1. Учасники освітнього процесу подають заяву керівництву закладу освіти або його засновнику про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

2. Керівник закладу освіти або його засновник розглядає заяву вдень її подання та видає рішення про проведення розслідування.

3. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.

4. Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (утому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого табулера, керівник закладу та інші зацікавлені особи для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

5. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

6. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє у повноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

7. Потерпілий чи його/її представник,також, можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу справах дітей з повідомленням про випадок булінгу (цькування).

8. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий незгодний з цим, то він чи його/її представник можуть одразу звернутись до органів Національної поліції України.

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)

1. Після проведення розслідування та засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) відповідно до заяви про випадок булінгу (цькування) здобувача освіти, його батьків, законних представників, інших осіб, уразі, якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт керівник закладу повідомляє у повноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

2.Уразі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий незгодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

3.Забудь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

4 Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» передбачені штрафи за боулінг (цькування):
· Штраф за булінг становить від 50 до 100 не оподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.
· Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф – від 100 до 200 мінімумів (1700 – 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
· Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до1місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

Порядок подання та розгляду заяв щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти:
· Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
· Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
· Здобувач освіти, який став свідком булінгу у закладі, зобов'язаний повідомити про це вихователя, безпосередньо керівника закладу освіти.
· Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
· Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
· Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.
· Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
· Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
· Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з'ясувати всі обставини булінгу.

ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ:
· Мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
· Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Поради дітям щодо протидії булінгу – цькуванню:
· Уникай агресора й перебувай у товаристві друзів. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти кривдника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
· Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються агресори. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч агресору. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
· Дій хоробро, йди та ігноруй агресора. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
· Усунь провокаційні фактори. Якщо агресор вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою.

Рішучі дії:
· Розкажи дорослим про знущання. Вихователю, директору, батькам, вони можуть допомогти припинити знущання.
· Нічого не бійся, не мовчи, розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім. Зателефонуй до єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги та отримай там поради, правовий захист (покроковий алгоритм дій, як діяти в тій чи іншій ситуації) 0800213103.
· Повідом про факт цькування Національну поліцію України. Зателефонуй за номером 102 та розкажи усі подробиці знущань.

Кiлькiсть переглядiв: 102

Коментарi